Przepisy prawa lotniczego w praktyce i nie tylko ...

Celem strony jest wymiana poglądów na temat praktycznych skutków regulacji w lotnictwie i nie tylko. Strona może też zawierać niebezpieczne skróty myślowe oraz elementy zarówno satyryczne jak i techniczne.

▼
▼

Populizm na start, rachunek przy lądowaniu – warto policzyć

›
  Ostatnio w mediach pojawiły się informacje, że Urząd Lotnictwa Cywilnego „odniósł sukces” – udało się zainicjować dyskusję w Radzie UE o z...

✈️ Petycja o specjalną ochronę karną dla członków załóg lotniczych – pierwsze kroki podjęte przez Ministerstwo Infrastruktury

›
  📅 1 maja 2025 r. złożyłem petycję do Ministra Infrastruktury w sprawie wprowadzenia specjalnej ochrony karnej dla członków załóg statków...

Nadregulacje w lotnictwie: Ministerstwo sprawdza… ale niczego nie zapisuje

›
  1 czerwca 2025 r. wysłałem do Ministerstwa Infrastruktury petycję. Prosta sprawa: sprawdźcie swoje rozporządzenia lotnicze i powiedzcie, ...

✈️ Electronic Conspicuity – fajnie, ale co jak GPS kłamie? 🚨

›
EASA promuje interoperacyjne „Electronic Conspicuity” – systemy, dzięki którym każdy statek powietrzny ma być widoczny dla innych. ADS-B, AD...

Etat czy B2B dla pilota? Pieniądze, ryzyka i sposoby zabezpieczenia

›
  W cieniu dyskusji o projekcie nowej ustawy o PIP i przewalaniu B2B na etaty, warto przypomnieć jedną rzecz:  samozatrudnienie wcale nie m...

Dlaczego w lotnictwie flota to strategia? Marketing Mix na wysokości przelotowej

›
Kiedy studiowałem marketing i zarządzanie na SGH, jednym z filarów zajęć były modele marketingowe:  klasyczne 4P ,  rozszerzone 7P  dla usłu...

🚨 Projekt ustawy: PIP dostanie prawo do „przewalania” B2B na etaty

›
Gdyby babcia miała wąsy...  Rząd opublikował projekt dużej nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Najważniejszy punkt?  Nowe upra...

Czy naprawdę możemy liczyć na GPS? Alternatywne systemy nawigacji w lotnictwie komunikacyjnym

›
    1. GPS – cichy fundament współczesnego lotnictwa Globalny system nawigacji satelitarnej (GNSS), w tym GPS, stał się kręgosłupem lotnic...
›
Strona główna
Wyświetl wersję na komputer

O mnie

Przepisy lotnicze okiem praktyka
Janusz Boczoń. Jak wielu pilotów zaczynałem od szybowców, potem były samoloty:od tych "małych" na lądzie i wodzie, po większe jak ATR42/72, Boeing 737 czy w końcu Boeing 787 Dreamliner. W tzw. lotnictwie ogólnym uzyskałem również certyfikaty instruktora i egzaminatora oraz licencję mechanika. Szkoliłem się i latałem zarówno w kraju jak i za granicą co dało mi szansę na porównanie naszej szarej lotniczej rzeczywistości do tych innych, przeważnie lepszych, Kilka lat pracowałem też w krajowym nadzorze lotniczym.. Wpisy na blogu są prywatną opinią autora i za każdym razem proszę o prześledzenie aktualnej wersji stosownych przepisów Blog może zawierać niebezpieczne skróty myślowe. Podziękowanie Bing AI za wsparcie graficzne.
Wyświetl mój pełny profil
Obsługiwane przez usługę Blogger. Zgłoś nadużycie.